Geloofscursus ‘Maria in mei’

Volgende maand wordt, in het kader van de Missionaire Parochie, gestart met een reeks van vijf bijeenkomsten over Maria. Het is bedoeld voor mensen die meer willen weten over het leven van Maria en wat zij voor ons kan betekenen. Het is voor iedereen toegankelijk.

Vijf video’s over Maria
Aan de hand van vijf boeiende video’s (gefilmd in onder andere Nazareth, Bethlehem en Lourdes) over Maria komen diverse vragen aan de orde:

• Wie was Maria?
  • Waarom werd zij uitgekozen door God?
  • Wat betekende haar “ja-woord” voor de wereld?
  • Hoe werd zij de ‘eerste leerling’ van Jezus?
  • Waarom stond ze aan de voet van het kruis?
  • Waar is ze nu?
  • Hoe kan Maria ons helpen?

Ontmoeting en gesprek
De bijeenkomsten starten met een (informele) ontmoeting en kennismaking, met koffie of thee. Na het samen kijken van de video worden diverse vragen in gespreksgroepjes behandeld. De bijeenkomsten worden afgesloten met een Maria-gebed of een korte bezinning.

Praktische informatie
De bijeenkomsten vinden plaats in de Vredeskerk (Magnoliastraat 18 in Steenbergen) op maandag 1 mei 2023, maandag 8 mei 2023, woensdag 17 mei 2023, woensdag 31 mei 2023 en maandag 5 juni 2023. De bijeenkomst start telkens om 20.00 uur en duurt tot ongeveer 21.30 uur. De bijeenkomsten staan los van elkaar, dus het is goed mogelijk om een gedeelte van de bijeenkomsten te volgen.

Meer informatie en aanmelden
Voor meer informatie en aanmelding kunt u contact opnemen met Patrick Goverde, telefoonnummer
06-25358468 of per e-mail geloofscursus@sintannaparochie.com. Mocht u interesse hebben en geen vervoer hebben, neem dan ook gerust contact op.