Mariamaand
Aangeland zijn we inmiddels in de Mariamaand, die we overigens begonnen zijn met de gedachtenis op 1 mei van de Bruidegom van Maria, de H.Jozef, de arbeider. Samen met Jezus vormen zij de H Familie. Van de eerste 30 jaar van Jezus’leven weten we niet veel. Lucas vat heel die periode samen in één zin. “Het kind groeide op en nam toe in krachten; het werd vervuld van wijsheid en de genade Gods rustte op Hem “(Lc 2,40). In de hele (gelovige) opvoeding van Jezus speelden vanzelfsprekend Maria en Jozef een belangrijke rol. In de gelovige opvoeding nu geldt dat nog steeds voor ouders. Bij de doop beloven zij een goede vader en moeder te zijn voor hun kind en hun kind op te voeden volgens de woorden van Christus: “Bemint God en de naasten”.
Een belangrijke stap in een gelovige opvoeding is het voorbereiden van je kind op de 1e Communie. Dat is gebeurd op een aantal familiezondagen vanaf oktober. De 1e Communie vindt voor 4 kinderen nu plaats op 9 mei om 11.00 uur in de H. Gummaruskerk en voor 10 kinderen in de H Quirinuskerk op 16 mei om 11.00 uur. We feliciteren de communicanten en hun ouders en hopen en bidden dat de 1e Communie een vervolg mag vinden in het samen verder op weg gaan als gezin, verbonden met God en met de kerk.
pastoor Hans de Kort

